https://jino.ge/?p=16386&preview=true

პორშე

ფერდინანდ პორშე

უმეტესობა მას იცნობს, როგორც VW Beetle-ის „მამას“ და ამავე სახელწოდების სპორტული ავტომობილების კომპანიის დამფუძნებელს. მაგრამ Porsche ასევე იცავს რამდენიმე ინოვაციურ პატენტს მანქანის წარმოებაში, წარმატებებს რბოლაში და ინოვაციებში, როგორიცაა ASR, პირველი ჰიბრიდული მანქანა და პირველი სრულამძრავიანი მანქანა. 

https://jino.ge/?p=16386&preview=true

ფერდინანდ პორშე დაიბადა 1875 წლის 3 სექტემბერს ბოჰემურ ქალაქ მაფერსდორფში, ახლანდელი ვრატისლავისე ჩეხეთის რესპუბლიკაში. მამამისთან მეთუნუქედ სწავლის შემდეგ დაიწყო მუშაობა ელექტრო კომპანია Bela Egger & Co-ში. ვენაში 1893 წელს. იქ მან შეიმუშავა ბორბლიანი ელექტროძრავა და შემდეგ გადავიდა სამუშაოდ ვაგონების ქარხანაში Jacob Lohner & Co. ვიში

 

სწორედ აქ შეიქმნა მნიშვნელოვანი ეტაპი ტექნოლოგიის ისტორიაში: “Lohner-Porsche” ელექტრომობილი. იგი წარმოდგენილი იყო და აღინიშნა მსოფლიო გამოფენაზე პარიზში 1900 წელს, როგორც პირველი მანქანა ტრანსმისიის  გარეშე . “Semper Vivus” – როგორც ინჟინერმა უწოდა მანქანას – პორშე ელექტრომობილობის პიონერად აქცია. ოთხი ბორბლიანი ძრავა, თითოეული 1500 ვატიანი სიმძლავრით,  Lohner Porsche-ს  აქცევს მას მსოფლიოში პირველ სრულამძრავიან  მანქანას.

იმავე წელს Porsche-მ შეიმუშავა პირველი სრულად ფუნქციონალური ჰიბრიდული მანქანა Lohner-ში, Mixte-Wagen. ვაგონის მსგავსი მანქანა აერთიანებს ბატარეაზე მომუშავე ბორბლის კერას და ბენზინის ძრავას. თუმცა, ბატარეების მძიმე წონა (დაახლოებით 1800 კილოგრამი) დიზაინის მთავარი ნაკლი იყო. ჰიბრიდული დისკის საგანი იყო პორშეს დაკავება მომდევნო ათწლეულების განმავლობაში